شرکت حریر ترمه آریا

اصطلاحات مرتبط با برند

24 اکتبر

اصطلاحات مرتبط با برند

اصطلاحات مرتبط با برند-چندین کلمه کلیدی مرتبط با برند وجود دارد که باید آن‌ها را یاد بگیرید. این کلمات اهمیت و ارزش برندینگ کسب‌و‌کار شما را بیشتر نشان می‌دهند.

 

آگاهی از برند

«آگاهی از برند» (Brand Awareness) به میزان آشنایی عموم و مخاطبان هدف با برند شما اشاره دارد. آگاهی زیاد افراد از یک برند، باعث ایجاد نام‌های تجاری «پرطرفدار»، «پر سروصدا» و «محبوب» می‌شود. آگاهی از برند مهم است چرا که اگر افراد با نام تجاری شما آشنا نباشند، هنگام خرید، محصولات شما را در نظر نمی‌گیرند.

 

تعمیم برند

«تعمیم برند» (Brand Extension) زمانی است که شرکت‌ها می‌خواهند محصولات جدیدی در حوزه و بازار متفاوتی تولید کنند. این موضوع به اشخاص یا شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا آگاهی از برند را سطح‌بندی کنند و از آن برای تنوع بخشیدن به خطوط تولید و ایجاد جریان‌های درآمدی بیشتر استفاده کنند.

 

هویت برند

«هویت برند» (Brand Identity) شخصیت کسب‌وکار شما و تعهدات شما در مقابل مشتریان است و معمولا از ارزش‌های شما نشأت می‌گیرد. همچنین نحوه ارتباط افراد با محصولات و خدمات و انتظار شما از احساس افراد پس از این تعامل، هویت برند را شکل می‌دهد. در بخش دیگری از این مطلب هویت برند را به صورت تفصیلی بررسی می‌کنیم.

 

مدیریت برند

«مدیریت برند» (Brand Management) به فرآیند ایجاد و نگه‌داری برند اشاره دارد. این فرآیند، مدیریت عناصر ملموس و ناملموس را شامل می‌شود. عناصر ملموس به بسته‌بندی، پالت رنگ، سبک و غیره  گفته می‌شود و عناصر ناملموس برداشت مخاطبان هدف از برند شماست. برند یک دارایی زنده است و باید آن را مدیریت کرد.

 

شناخت (تشخیص) برند

«شناخت برند» (Brand Recognition) این است که مشتریان به خصوص مخاطبان هدف به چه میزان برند شما را بدون دیدن نام کسب‌وکار، از طریق لوگو، شعار، بسته‌بندی یا تبلیغات شما تشخیص می‌دهند.

 

اعتماد به برند

«اعتماد به برند» (Brand Trust) یعنی مصرف‌کنندگان و مشتریان چه‌قدر به نام تجاری شما اعتماد و اعتقاد دارند. عمل به وعده‌های بازاریابی و عملکرد فراتر از انتظار فروشندگان و کارمندان پشتیبانی، به ایجاد اعتماد مشتریان کمک می‌کند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که آمارها نشان می‌دهند تنها ۲۵ درصد مردم به شرکت‌های بزرگ اعتماد دارند-اصطلاحات مرتبط با برند

 

اعتماد به برند

 

 

ارزش‌گذاری برند

«ارزش‌گذاری برند» (Brand Valuation) به نوعی تعیین ارزش تجاری آن است. ارزش نام تجاری با توجه به برداشت، شناخت، اعتماد و وفاداری مشتریان به نام تجاری شما به دست می‌آید. این مفهوم با مفهوم ارزش ویژه برند همراه است. یک نام تجاری قوی کسب‌وکار شما را برای سرمایه‌گذاران، خریداران و سهام‌داران ارزشمند می‌کند.